זינוק מדאיג במספר הנדבקים בריכוזים החרדים; ארדן: "צווים להוצאה מהעיר"

איתי גדסי No Comments on זינוק מדאיג במספר הנדבקים בריכוזים החרדים; ארדן: "צווים להוצאה מהעיר"

שיעור הנדבקים בריכוזים החרדים הוא הגבוה ביותר בישראל. בבני ברק מספר הנדבקים עומד על 730 חולים | השר ארדן: "יש להוציא צווים שיוציאו את החולים והנדרשי בידוד מהעיר" | ד"ר לב: "ככל שאנחנו בודקים מוצאים יותר חולים"

עוצר בכניסה לבני ברק צילום: Gili Yaari/Flash90
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מנע מגיפה מנחלתך: הריכוזים החרדיים ממשיכים להיות בעין הסערה של מגיפה הקורונה בישראל: על פי נתונים של משרד הבריאות מתגלה כי חל גידול דרמטי ומסוכן במספר ההדבקות בעיר בני ברק. רק ביממה האחרונה התגלו עוד 159 חולים חדשים בעיר מדובר בעלייה הכי גדולה בישראל ב-28%. סך כל החולים כעת בעיר עומד על 730 ל"ע. במשרד הבריאות מגבשים תוכניות חירום ופועלים להוציא את החולים מחוץ לעיר למלוניות.

הכניסה לבני ברק הבוקר

בנוסף גם בירושלים נרשמה עלייה דרמטית של 20% במספר החולים, ביממה האחרונה אותרו עוד 131 חולי קורונה בבירה, סך כל החולים בירושלים עומד על 781 נדבקים.

גם בעיר מודיעין עילית נרשם זינוק במספר החולים הגבוה ביותר בישראל, מ-48 חולים בתוך מספר שעות עלה מספר הנדבקים ל-64 בני אדם. בבית שמש נרשמה עלייה משמעותית, מ-76 חולים המספר זינק ל-95 חולים, מדובר בעלייה של 25%.

בביתר עילית ממספר חולים שעמד על 38 נדבקים, המספר עלה כעת ל- 44 חולים, מדובר בעלייה של 15.7%. בעיר אלעד מ- 68 חולים, מספר הנדבקים עלה ל- 78 חולים מאובחנים, מדובר בעלייה של 14.7%.

יש לציין כי בריכוזים החרדים כולם, ישנה הפנמה של המצב מלפני מספר שבועות ושמירה על הכללים של משרד הבריאות. קבוצות שוליים בכל ריכוז חרדי גורמות לחילול ה' בכך שמפירות בכוונה תחילה את הוראות משרד הבריאות ומקיימים מנייני תפילה וטובלים במקוואות. אחוז ההדבקה הגדולים נובעים גם מהצפיפות הרבה בריכוזים החרדיים. לכן במשרד הבריאות פועלים להוציא את הנדבקים אל מחוץ לריכוזים למלוניות מיוחדות.

המשטרה הבוקר בבני ברק עצרה מספר תושבים שקיימו מניין | החדשות החמות

אמש, נשיא מועצת גדולי התורה מרן הגאון רבי גרשון אדלשטיין הערב בהוראה חדה לציבור החרדי:"תפילה במניין וקריאת התורה בימים אלו זו עבירה". ראש הישיבה אמר כי "חובה להישמע להוראות הרופאים ואסור לארח או להתארח בליל הסדר".

צילום: Gili Yaari/Flash90

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן התייחס לאפשרות של הטלת סגר על בני ברק כחלק מהמאמצים לבלימת ההתפשטות של נגיף הקורונה: "המשטרה באכיפה הדוקה וחסרת תקדים בבני ברק". ארדן הוסיף כי "אדרוש שמשרד הבריאות יוציא בדחיפות צווים שיחייבו חולים ומחויבי בידוד לצאת מהעיר למלוניות". ארדן הבהיר כי "יש לעצור בכל דרך את המשך ההדבקה בעיר, זה למען הבריאות של כולנו".

ד"ר בועז לב, ראש צוות טיפול במגפות במשרד הבריאות, אמר בריאיון לווינט, שהוא מודאג מהתפרצות הקורונה בבני ברק. ד"ר לב הסביר כי "אני חושש מאוד בגלל המספר הגדול של התושבים שם, שזה כאש בשדה קוצים, גם בגלל צפיפות האוכלוסין". הוא הוסיף: "אני יודע שאין לזה פתרון מיידי. השיעור הפתיע אותנו בגובהו, וככל שאנחנו בודקים ומוצאים יותר חולים, המשמעות הנגזרת היא שיותר אנשים יהיו חולים וחולים קשה, דבר שיעמיס על מערכת הבריאות שלנו".

המשטרה מקיימת סגר רך בבני ברק, אמש ובמהלך היום (רביעי) שוטריןם ניצבים בצירי הכניסה לעיר ומסרבים להכניס אזרחים שאינם תושבי העיר. הכניסה מותרת לתושבי העיר בלבד. המשטרה מסיירת בעיר ומחלקת דוחו"ת למפירי הוראות משרד הבריאות ועל שוטטות שלא לצורך חיוני. בינתיים מספר הנבדקים עולה בב"ב לאור פעילות מתחם הבדיקות בעיר שמפעיל מד"א יחד עם העירייה.

הסגר הרך שהטילה המשטרה על העיר בני ברק:

 

 

 



0 תגובות